PlusForce is een organisatorische digitale toepassing die de makelaar ondersteunt in zijn verticale digitalisering en relatie met klanten. Vanuit een proactieve klantenaanpak, waarbij het contact niet meer incidenteel of reactief is, neemt de makelaar de regie in handen. PlusForce geeft de makelaar een continue up-to-date en feedback over zijn zaak, zijn klanten, zijn organisatie en de rentabiliteit van zijn kantoor.

Een drietal jaar geleden groepeerden twaalf jonge makelaars zich en zetten samen met Consensio een nieuw businessmodel in de markt. Ze vertrokken niet vanuit de traditionele horizontale verkoop, maar vanuit een verticaal geïntegreerde aanpak met een duidelijke focus op dienstverlening en advies. Het coöperatieve Plus++ was een feit. Na de oprichting werd ook de organisatie bij de afzonderlijke makelaars verder uitgewerkt.

De kracht van een vlotte organisatie

Vanuit de vaststelling dat bijvoorbeeld jaarlijkse afspraken als evidentie gezien werden, maar vaak enkel reactief plaatsvonden, op vraag van de klant, werd het organisatorische proces in kaart gebracht en een pro-actievere digitale ondersteuning gezocht. De klassieke beheerpakketten voldeden echter niet aan alle eisen, dus werkten ze aan een eigen toepassing. Vanuit de bestaande Salesforce-omgeving, werd PlusForce op- en uitgebouwd.

De makelaar zit in een enorm tijdsintensieve sector. Dankzij PlusForce krijgen de makelaars de reflex om anders te denken. Anders te tellen. Zo vraagt het opstellen en vooral aanpassen van offertes heel wat tijd. PlusForce zorgt ervoor dat het efficiënter aangepakt wordt. En zorgt er dus voor dat de organisatie van de makelaar een pak vlotter verloopt.. – Charlotte Schoofs – Business Manager Plus ++

PlusForce start niet vanuit één of meerdere producten, maar vertrekt vanuit de klant en relatie tussen makelaar en klant. De toepassing ziet klanten daarenboven niet als individuën, maar steeds binnen de familiale en professionele context. Via dagelijkse notifications wordt onder andere de planning, interne taakverdeling, de werkdruk en rentabiliteit per klant volledig aangestuurd. Het resultaat? Een proactieve benadering van de klanten en gesmeerde interne organisatie

Voor meer info
www.plus-plus-plus.be