Risicobeheer moet afgestemd zijn op de reële behoeftes van klanten. En klanten verlangen een geïntegreerde aanpak, een totaalbeeld. Deze twee stellingen overtuigden makelaar Frank Desmet een viertal jaar geleden om Maslo boven de doopvont te houden: een strategische auditaanpak die klanten effectief dat totaalbeeld van hun risicobeheer geeft, vervat in een digitale toepassing.

Een duidelijk stappenplan

De merknaam Maslo is een letterwoord en weerspiegelt de aanpak van deze digitale toepassing. Zo is de Motivatie van de klant, zijn reële behoefte, het startpunt van de audit. Daarna volgen de Analyse en de Strategie. Eens die afgerond en volledig zijn, volgen het Lanceren en de Opvolging.

Klanten zijn op zoek naar een totaalbeeld. In dat overzicht moeten we dus ook zaken meenemen, waar wij als makelaars nochtans niet rechtstreeks aan verdienen. Zo krijgt de klant inzicht en stijgt onze waarde als makelaar. – Frank Desmet

De MASLO-aanpak helpt de makelaar enerzijds om de gestructureerde en gefaseerde aanpak van zo’n audit te volgen, en biedt anderzijds een totaalbeeld aan de klant in duidelijke (beeld)taal. Zo genereert men vanuit een digitaal platform zowel interne als externe verslagen. De makelaar kan gericht aan de slag met het interne verslag, de klant krijgt een duidelijk totaalbeeld in mensentaal via het externe verslag. Aan de hand van een visualisatie op één duidelijke A3 en een weergave in drie kleuren – grijs, groen en blauw – wordt het gesprek tussen makelaar en klant een ander en echt gesprek.

Vorige week belde een klant ons nog op om te zeggen dat hij een nieuwe wagen had gekocht: ‘Sluit maar zo’n groene omnium af!’ was het eerste wat hij zei. Onze aanpak werpt in de relatie met onze klanten dus duidelijk vruchten af. We spreken letterlijk dezelfde taal. – Frank Desmet

Maslo is ten slotte ook modulair opgezet, zodat klant en makelaar stapsgewijs de comfortbehoefte, de welvaartbehoefte en het professionele luik kunnen aanpakken. Wat de klant uiteindelijk betaalt voor de audit, verdient hij meteen terug, dankzij de uitwerking op zijn of haar maat. Het traject zorgt namelijk voor gerichter advies, een gestroomlijnde bemiddeling, betere voorwaarden, accuratere opvolging én een tevreden gevoel bij de klant, die zijn risico’s zo goed mogelijk ingedekt ziet.

Voor meer info
www.maslo.be