Wilt u evolueren naar verzekeringsmakelaar 4.0, die zijn volledige service zowel online als offline aanbiedt, doorheen de volledige customer journey van zijn klanten? Dan moet u elke fase van die klantenreis doorlopen, om na te gaan of u uw klanten en prospecten digitaal kan helpen. Ga dit na met onze handige checklist, opgesteld samen met BROCOM.
Zoals Annie Courbet, managing en marketingdirector van BROCOM, eerder al vertelde, bestaat de customer journey uit elke stap die een klant onderneemt om met u als makelaar in contact te komen. Die klantenreis moet u voor uw eigen klanten invullen, maar hij verloopt wel altijd volgens vijf dezelfde fasen. En binnen elke fase kent elke makelaar min of meer dezelfde contactpunten met zijn klanten.
“Dé vraag is: ben ik als makelaar genoeg digitaal aanwezig in elke fase van de customer journey? Want dat is vandaag een must”, vertelt Annie Courbet. “Kunnen mensen mij via de digitale weg vinden en als kanaal overwegen, mijn aanbod op het internet evalueren, zich online via mij verzekeren en op afstand mijn bijstand genieten?”
“Om u als makelaar te helpen digitaal sterk te staan, tijdens de hele klantenreis, bieden we een checklist aan, samen met BROCOM”, gaat Marc Simons, commercieel directeur bij Vivium verder. “Een houvast, die u per fase concrete digitale to do’s aanreikt. Natuurlijk hoeft u die niet in één keer te realiseren. Laat er u wel door inspireren, om de customer journey stap voor stap te digitaliseren.”
Overloop onze handige checklist