Keypoint (Keypoint Connect):Behandel gebouwschade transparant, voor uw tevreden klant
Een platform waarop u als makelaar samen met alle betrokken partijen centraal schade aan een gebouw regelt, in alle transparantie, voor een meer tevreden klant. Dat is exact wat Keypoint Connect biedt. Het leverde de ontwikkelaars een nominatie op voor de Prijs van de Makelaar.
Wat biedt uw oplossing precies?
Jonathan Goderis, medeoprichter en managing director Keypoint: “Bij Keypoint hebben we een ecosysteem ontwikkeld, waarmee we alle partijen verbinden die betrokken zijn bij het beheer van een gebouw, zoals makelaars, verzekeraars, experten en herstellers. Het wordt gedreven door Keypoint Connect: een platform waarop u als makelaar schade aan een gebouw centraal afhandelt, samen met alle betrokkenen, waaronder uiteraard de klant. Dat kan eenieder zijn die iets van vastgoed verzekert: particulieren, syndici, retail …
Hoe verloopt de communicatie bij schadebehandeling doorgaans, zonder Connect? Stel: een appartementsgebouw lijdt stormschade. De bewoners melden dat aan de syndicus, die erover e-mailt met de makelaar. Enige tijd later stuurt de syndicus een bestek door naar de makelaar, maar vanaf dan verliest hij mogelijk wat het zicht op het verdere verloop.
Via Connect verloopt de afhandeling van zo’n schadedossier helemaal anders. Op dat platform werken alle betrokken partijen centraal samen, om het schadegeval van a tot z op te lossen, waarbij ze in realtime informatie delen. Het platform kan daarbij ook automatisch data overdragen van en naar het Broker Management Systeem. En doordat elke partij toegang heeft tot het dossier, weet iedereen exact hoe ver de behandeling staat. Tegelijk communiceert het platform daarover zelf proactief naar iedere betrokkene.
Zo is uw klant, de syndicus, perfect op de hoogte, en kan hij alle vragen van zijn bewoners over het schadedossier meteen beantwoorden. De verzekerde is meer betrokken bij de afhandeling en meer tevreden, terwijl het beheer ook transparanter verloopt, en dat alles veel vlotter, met een efficiëntiewinst van 30%.
Tegelijk biedt Connect relevante producten en diensten, waarmee u als makelaar uw klant beter kan servicen. Zo bieden we een netwerk van erkende herstellers, en hebben we ook een marktplaats voor voordelig geprijsde EPC-attesten, voor checks van gebouwen om risico’s beter in te schatten, voor sensoren om waterlekken te detecteren enzovoort.”
Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?
“Vastgoed, zoals een eigen woning, is erg belangrijk voor de Belg. En de tevredenheid van een verzekerde kan snel afnemen tijdens de afhandeling van een schadegeval aan zijn gebouw. Met ons platform houdt u uw klant wel tevreden, dankzij een transparante, efficiënte en helder gecommuniceerde schadebehandeling, aangevuld met extra service, zoals herstelling.”