Denkt u bij digitalisering vooral aan processen, automatisatie, papierloos werken en een snellere interactie tussen klant en leverancier? U hebt gelijk. Al deze verbeteringen maken deel uit van een digitaal traject. Maar er is meer. Digitaliseren is tot meer in staat dan enkel het aanpassen van bestaande processen. Nieuwe technologieën maken het ook mogelijk om nieuwe producten te bedenken waar dat voordien niet kon, vaak door administratieve moeilijkheden.
Een innoverend aanbod in co-creatie met een community van motorrijders
Zo lanceerde de P&V Groep onlangs Clicover, een verzekeringsproduct op maat waarbij motorrijders hun waarborg materiële schade op verzoek kunnen activeren. Het concept van CliCover is geïnspireerd op een idee van de Franse coöperatieve verzekeraar Maif en werd ontwikkeld in nauwe samenwerking met een voor de gelegenheid opgerichte community van motorrijders. De motorrijder bepaalt zelf via een klik op een app of hij zijn verzekering wil activeren of niet. Een uur na de activatie is hij gedekt voor zijn traject. De motorrijder betaalt alleen voor de dagen waarop de verzekering actief is. Een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering, die het hele jaar geldig is, is wel nog nodig. Die is namelijk wettelijk verplicht en dekt schade aan derden.
Nieuwe services als deze zijn enkel mogelijk als softwareapplicaties zonder tussenkomst van mensen en manuele processen een stuk administratie kunnen overnemen. Digitaal dus!
Goed om weten: De motorverzekering CliCover zit momenteel in een laatste testfase en zou dit najaar beschikbaar moeten zijn.
Bekijk hier het filmpje.