De horeca app: efficiënt en tijdbesparend
Om het aanvraagproces voor de acceptatie en beoordeling van een horecazaak te optimaliseren, ontwikkelde het Digital Lab een app voor smartphones en tablets.
Nieuw is de nood om te digitaliseren niet, ook niet voor u als verzekeringsmakelaar. Maar sinds midden maart 2020 is het echt een must, opgelegd door het coronavirus. Digitaliseren moet nu, zodat u als verzekeringsmakelaar efficiënt kunt blijven schitteren in uw rol als adviseur. Meer dan ooit zelfs, dankzij de voordelen die digitale oplossingen bieden.
Wie had begin 2020 kunnen denken dat we ons vandaag in deze nieuwe realiteit zouden bevinden? Wekenlang in lockdown, met een economie die grotendeels stillag. De COVID-19-pandemie verstoorde tal van sectoren, zeker zij die sterk gebaseerd zijn op face-to-face-interacties. Maar de nieuwe realiteit biedt ook kansen, om te schitteren, op voorwaarde dat we digitaliseren.
Makelaar meer dan ooit nodig
Zo’n sector waarin persoonlijk klantencontact veel voorkomt en zelfs cruciaal is, is uiteraard de verzekeringswereld. Een verzekering moet u als makelaar in nauwe interactie met uw klant verkopen. Het gaat immers over een complex product, waarbij uw klant echt nood heeft aan gedegen advies om de juiste keuzes te maken, bij het afsluiten én nadien. En waarbij u uitstekend inzicht in noden en wensen van uw klant moet hebben, om de juiste raad te kunnen geven.
Maar aan persoonlijke ontmoetingen kwam dus abrupt een einde, met de uitbraak van de coronapandemie. Dat terwijl we makelaars vandaag meer dan ooit nodig hebben, in hun rol als persoonlijke gids. Als een kalmerend baken van informatie, communicatie en rust, dicht bij de klant – figuurlijk dan. Als een zekere houvast in onzekere tijden.
Want heel wat verzekeringsklanten zitten vandaag met prangende vragen. Bijvoorbeeld bedrijven, omdat ze de deuren tijdelijk moesten sluiten en/of hun hele businessmodel veranderen. Maar ook particulieren, die zich mogelijk onder meer afvragen hoe hun verzekering tussenbeide kan komen bij de annulering van een reis of vlucht, al dan niet op eigen initiatief. Het zijn maar twee van de vele vragen die ook u zonder twijfel elke dag krijgt.
Digitaliseren dus, nu
Als makelaar moet u dus ook vandaag ten volle kunnen adviseren. En dat kán nog steeds, op voorwaarde dat u digitaliseert. De kans is groot dat u daar al werk van maakte, om uw kantoorwerking efficiënter te maken, zodat er meer tijd overbleef om klanten bij te staan. Met meer advies en suggesties op maat over verzekeringen, op meer momenten.
In andere gevallen staat u misschien nog aan het startpunt van uw digitale transformatie. Een digitale stap die u waarschijnlijk al neemt, is die van virtueel vergaderen. Iets waardoor u al de eerste voordelen van digitaal contact met uw klant ervaart: met één klik bent u dicht bij uw klant, voor persoonlijk advies, waarna u meteen verder kantoorwerk kunt verrichten.
Hopelijk zet deze eerste stap u aan het nadenken, of u niet verder kunt digitaliseren? Want er is véél meer mogelijk, met nog veel bijkomende voordelen voor meer tevreden klanten en meer kantoorefficiëntie. Sla er maar eens de digitale oplossingen op na van de makelaars en insurtechbedrijven die tot laureaat verkozen werden tijdens de eerste Vivium Digital Awards in 2019.
U wilt nu digitaliseren?
Om uw klanten te kunnen helpen als adviseur én zo verder te schitteren in deze nieuwe realiteit? Reken dan op Vivium. We blijven u informeren, inspireren en begeleiden, om concrete stappen in uw digitaal transformatieproces te zetten. Met heel wat inzichtelijke, praktische informatie op deze website. Zoals, vanaf juni, Vivium Digital Webinars over digitale oplossingen voor de makelaardij.
Oeps! Het ziet er naar uit dat je een verouderde browser gebruikt. Dit kan er voor zorgen dat deze website niet helemaal correct functioneert. We raden je ten sterkste aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een recente browser kan je op veilige en optimale wijze rondsurfen.