Deelname aan onze Vivium Digital Summit werd zonet nog meer een must voor elke makelaar. We kunnen immers met trots een nieuwe, bijzonder boeiende keynote speaker aankondigen: Amid Faljaoui, directeur van de Franstalige magazines bij Roularta Media Group. Speciaal voor u licht de economische autoriteit al een tipje van de sluier op over wat hij op 15 oktober zal vertellen.
Amid Faljaoui is econoom van opleiding, maar wilde altijd al journalist worden. “Een jongensdroom die ik de voorbije 25 jaar waarmaakte”, vertelt hij. “Eerst freelancete ik voor meerdere Belgische dagbladen en magazines. Daarna werd ik – nochtans nog steeds als freelancer – hoofdredacteur van Trends-Tendances. Later vroeg de CEO van Roularta me om directeur te worden van alle Franstalige magazines van zijn mediabedrijf.”
Tegelijkertijd is Amid Faljaoui bestuurder van de werkgeversorganisatie UCM, geeft hij geregeld les aan de Solvay Business School en brengt hij al twaalf jaar lang dagelijks een diepgravende economische kroniek op de Franstalige openbare radio van de RTBF.
Als uw klanten digitaal zijn, moet u volgen
U begrijpt het al: de uiteenzetting van Amid Faljaoui belooft bijzonder boeiend te worden. “Uiteraard ken ik de verzekeringssector goed, door persoonlijke contacten met managers in die wereld en doordat we er bij Trends-Tendances geregeld over schrijven. Maar tegelijk kan ik van buitenaf naar de verzekeringswereld kijken, zonder enig vooroordeel.” En dat is bijzonder waardevol.
“Tijdens mijn uiteenzetting wil ik enkele denkpistes bewandelen over de impact van de digitalisering op de verzekeringssector. Met altijd dezelfde eenvoudige rode draad: digitaal houdt meer kansen dan bedreigingen in. Maar vooral wil ik aantonen welke impact de digitale revolutie heeft gehad op bedrijven in het algemeen”, vervolgt Amid Faljaoui.
“Dat is belangrijk om te begrijpen, als verzekeraar of makelaar, omdat die ondernemingen uw klanten zijn. En als uw klanten digitaal zijn, moet u dat zelf ook worden. Niet alleen door digitale tools te gebruiken, maar ook door digitaal te denken. Dat biedt kansen om dichter bij uw klanten te komen, maar alleen als u zich ten volle openstelt voor die nieuwe ziens- en werkwijze.”
Ontdek de makelaar van de toekomst
Voor Amid Faljaoui is het cruciaal dat de verzekeringsmakelaar zichzelf in vraag blijft stellen en zich voortdurend afvraagt wat zijn meerwaarde is, zodat hij als tussenpersoon niet verdwijnt. “Door aan de Vivium Digital Summit deel te nemen, gaat u als makelaar op zoek naar het juiste antwoord op die fundamentele vraag. Hoe de makelaar van de toekomst eruit zal zien? Dat kan niemand zeggen. Maar één ding is zeker: hij moet andere competenties hebben dan vandaag, en die vindt u op de Summit.”