Finjim (Fintology):Verzeker uw klant beter, via automatische relevante suggesties
Een klantenportaal, zowel op desktop als mobiel beschikbaar, dat uw klant proactief relevante suggesties doet, waarna u als makelaar de deals sluit? Dat is FinJim, ontwikkeld door Fintology. De toepassing leverde de insurtech een nominatie voor de Prijs van de Makelaar op.
Wat biedt uw oplossing precies?
Bert Abbeel, medeoprichter en CEO van Fintology: “FinJim is een applicatie die gratis te gebruiken is door u als makelaar én uw klanten. Via een koppeling met uw bestaande beheerpakket worden alle lopende verzekeringscontracten digitaal in FinJim ondergebracht. Daarna suggereert onze toepassing verzekeringen, op basis van tekortkomingen of optimalisaties, en sluit de makelaar de deals.
Stel: uw klant wacht in de lobby van de luchthaven. Dan begrijpt FinJim dat deze persoon op reis vertrekt, en vraagt de toepassing hem op zijn smartphone of hij al aan een reisverzekering heeft gedacht. Ook op andere vlakken stelt de oplossing proactief relevante verzekeringen voor, als onze algoritmes opportuniteiten in de portefeuille vinden.
Gaat de klant via FinJim op een suggestie in, dan krijgt de makelaar daar bericht over en kan hij een offerte bezorgen. Daarbij suggereert FinJim polissen uit het aanbod van meerdere maatschappijen, die hun databanken voor de toepassing openstellen.
De klant wordt dus, dankzij een grote toegang tot oplossingen, optimaal verzekerd via suggesties van FinJim, én de makelaar heeft meer productie. Daarbij willen we ook bekomen dat de klant de makelaar meer als eerste kanaal aanspreekt, als hij een polis wil afsluiten. Daarvoor moeten makelaars op de smartphone aanwezig zijn, vlak naast de bankapps. Ten slotte speelt zich vandaag een groot deel van het leven op het kleine scherm af.
Wanneer de makelaar via FinJim op de smartphone aanwezig is, krijgt de klant ook nog meer het gevoel dat zijn vertrouwenspersoon op elk moment ter beschikking staat voor service, ondersteuning en advies. Daarnaast kan de klant in FinJim al zijn polissen raadplegen, met de makelaar communiceren, persoonlijke gegevens toevoegen en wijzigen, offertes aanvragen, schades aangeven …”
Waarom verdient jullie oplossing de Prijs van de Makelaar?
“Omdat we zowel de digitale partner willen zijn van de verzekeringsmakelaar, die hem leads oplevert, als de butler van de eindklant, steeds op zoek naar relevante suggesties voor een betere bescherming en altijd beschikbaar in zijn broekzak. De service van een private banker, maar dan voor iedereen.”