Harmoney :Administratieve vereenvoudiging die meteen ook aan alle wettelijke verplichtingen voldoet
Harmoney biedt met haar softwareplatform een unieke oplossing aan verzekeringsmakelaars om het proces van het afsluiten van nieuwe polissen leven volledig te digitaliseren: van de klantidentificatie over rapportering tot opvolging. Zowel voor de particuliere als professionele klant komt er geen papierwerk meer bij kijken. Deze administratieve vereenvoudiging levert niet alleen flink wat tijdswinst op, er wordt meteen ook aan alle wettelijke verplichtingen voldaan.
Het resultaat van domein- én technische expertise
Private banker Thomas Van Maele en computerwetenschapper Wouter Haerick brachten eind 2016 hun respectievelijke domein- en technische expertise samen en richtten Harmoney op. Begin 2018 werd de software operationeel en ondertussen maken zowel vermogensbeheerders, verzekeringsmaatschappijen als makelaars gebruik van hun software.
Op het platform bevinden alle persoonsgegevens zich op het niveau van het individu. Een klant hoeft dus slechts één keer geregistreerd te worden, ongeacht zijn hoedanigheid als privé-persoon of bijvoorbeeld uiteindelijk begunstigde van een bedrijf. Heeft een klant als persoon, gezinslid of via een bedrijf meerdere polissen lopen, dan koppelt Harmoney op elk moment alle lopende polissen. Zo krijgt én houdt iedereen steeds het overzicht.
De data die makelaars en verzekeringsmaatschappijen nodig hebben, brengen heel wat administratie en wettelijke verplichtingen met zich mee. Daar wil Harmoney ontzorgen. Zodat de makelaar geen data vergeet te vragen, dat de data altijd up-to-date is, én dus ook volledig in lijn met de wetgeving. De klant kan vanop afstand zijn eigen gegevens raadplegen of bijwerken. De makelaar heeft toegang tot de dossiers van al zijn klanten en kan met correcte data aan de slag, terwijl de verzekeraar een beroep kan doen op actuele data voor onder andere compliance doeleinden.
Niet enkel bij het onboarding proces van een nieuwe polis, willen we ontzorgen. Ook wanneer het beleggersprofiel van een klant herbevestigd moet worden, de reboarding, tot en met het moment waarop een premie uitbetaald wordt, de off-boarding, moet de makelaar verplicht archiveren. Daar komt heel wat administratie bij kijken en daar ontzorgt Harmoney maximaal. – Patricia Boydens, CCO Harmoney
Voor meer info
www.myharmoney.eu