myFaro is een softwaretool ontwikkeld voor financiële tussenpersonen die naast een overzicht ook inzicht wil krijgen én geven in de financiële situatie van hun klanten. Het softwarebedrijf werd in 2017  opgericht door Bart Vanhoutte en Wim Van Kerckhoven, die als ondernemers kunnen terugvallen op meer dan 25 jaar ervaring in respectievelijk de technologische en de financiële sector. Sinds begin dit jaar heeft Luc Verhaert ook zijn ervaren schouders onder het project gezet.

Financieel advies als belangrijkste meerwaarde

myFaro ondersteunt makelaars in hun dienst- en adviesverlening als financieel adviseur. De tool laat hen toe om door te groeien in hun rol als financieel adviseur en om nog meer toegevoegde waarde aan hun klanten te bieden. De software helpt hen in eerste instantie een beter beeld te vormen van het volledige vermogen van hun klanten, alsook van de doelen en wensen die de klanten hebben. Ook oplossingen worden aangeboden waarmee de makelaar verder aan de slag kan om de bescherming en financiële gemoedsrust van klanten te bewerkstelligen.

Dankzij geautomatiseerde informatie-uitwisseling met maatschappijen en een dagelijks aangepaste fondsendatabank met meer dan 1.000 fondsen hebben zowel klant als adviseur op elk moment een juist beeld van het opgebouwde vermogen. Ook data uit myPension, myMinfin en myCareer worden automatisch ingelezen en gekoppeld.

Daarnaast biedt de software de mogelijkheid om de risicoprofilering van de klant te bepalen en in te geven. Zo kunnen alle data meteen tegen het licht van het persoonlijke risicoprofiel van de klant worden gehouden en biedt myFaro ook de mogelijkheid MiFID compliant te werken. Alle nodige én verplichte informatie is op elk moment realtime gekoppeld.

Overzicht van het vermogen  en directe communicatie

Het inzicht dat we dankzij onze software leveren, zorgt finaal voor een betere bescherming van de eindklant. Die financiële gemoedsrust, dat maakt het verschil. Daarom vertrouwen makelaars op myFaro. – Wim Van Kerckhoven, myFaro

Dankzij de software kan de makelaar ook makkelijk communiceren met de klant. Verschillende voorstellen staan in een actieplan klaar én kunnen eenvoudig vergeleken worden, wat de keuze door de klant bespoedigt en het onderlinge vertrouwen tussen klant en makelaar maximaal versterkt. De makelaar kan zelfs via digitale post-its specifieke info onder de aandacht van de klant brengen. Op die manier is er 24/7 interactie mogelijk tussen klant en makelaar.

Voor meer info
www.myfaro.be